Alimente sănătoase

ardei gras rosu, verde, galben
Foto: arhiva Practic

Elena Larisa Naltabar, Galați
Dragă redacție, Vara și toamna este abundență de alimente sănătoase, de produse proaspete care îți aduc o zestre bogată de principii nutritive. Consumându-le, te vei simți mai bine la interior, iar asta se va reflecta la exterior. Pielea sănătoasă şi strălucitoare necesită o abordare în două etape. Ai nevoie de un demachiant, o cremă hidratantă şi de un tratament care să răspundă nevoilor pielii tale. Dar mai este ceva. Trebuie să îi oferi şi din interior necesarul de hrană, consumând alimente cu o mulțime de elemente nutritive. Îți păstrezi astfel un ten calm la nivel celular.

Ardeii grași Indiferent de culoarea pe care o alegi, ardeiul gras oferă beneficii uimitoare pielii. Conține un nivel ridicat de vitamina C, care este un nutrient esențial pentru producția de colagen. De asemenea, vitamina C ajută la protejarea celulelor împotriva radicalilor liberi, agenți ce atacă ADN-ul unei celule. Aportul lor energetic este scăzut (46 de calorii/cană), și îți aduc fibrele de care ai nevoie pentru un tranzit intestinal echilibrat. În plus, sunt o sursă bogată de antioxidanți și îți furnizează de trei ori necesarul zilnic de vitamină C, vitamină care este un important ingredient natural anti-îmbătrânire, prevenind degradarea colagenului.

Ceaiul roșu Ceaiul de Hibiscus sau ceaiul roșu este o fantastică sursă de antioxidanți, inclusiv de vitamina C și de antociani. De asemenea, este un excelent regulator al glicemiei, fiind recomandat diabeticilor. Se găsește de cumpărat și ca atare, și în amestecuri cu fructe de pădure uscate. În zilele toride de vară, este extrem de răcoritor.

Roșiile Bogate în licopen și betacaroten, roșiile sunt o sursă inepuizabilă de antioxidanți și de precursori ai vitaminei A. Iar acești compuși sunt benefici pentru piele, protejându-te în mod natural și de razele nocive ale soarelui. De asemenea, roșiile oferă din belșug vitamina C. Dovleceii Sunt săraci în calorii (26 calorii/cană), deci ideali în dietele de vară. Pot fi gătiți în tigaie, cu usturoi și ulei de măsline, tăiați în felii și preparați la grătar, dar pot fi consumați și cruzi – tăiați batoane subțiri și acompaniați de sosuri-cremă ușoare.

Uleiul de măsline Deşi îl consideri un condiment umil, uleiul delicios de măsline este un ingredient esențial pentru o piele sănătoasă. O piatră de temelie a dietei sănătoase mediteraneene, uleiul de măsline ajută împotriva daunelor oxidative (soare sau poluare) şi previne inflamațiile. Din cercetări rezultă că uleiul de măsline, consumat în mod regulat, hidratează pielea din interior către exterior.

Ceaiul verde Unul dintre produsele cele mai hrănitoare pentru piele este de fapt o băutură. Acesta este un alt antioxidant puternic, care oferă protecție împotriva razelor UV şi ajută la prevenirea cancerului. Bând des ceai verde îți ajuți pielea să se regenereze şi lupți împotriva îmbătrânirii premature.

Căpșunele și fructele de sezon În afară de faptul că sunt desertul răcoros ideal, oferă bogăție de vitamina C și sunt extrem de sățioase.

Fructele de pădure Viu colorate, fructele de pădure conțin antioxidanți ce neutralizează radicalii liberi, care deteriorează ADN-ul celulelor pielii sănătoase. Murele, afinele, căpşunele au unele dintre cele mai ridicate niveluri de antioxidanți dintre toate alimentele. Studiile recente au arătat legătura dintre consumul de antioxidanți şi scăderea incidenței razelor UV. Somonul Acest peşte conține niveluri ridicate de Omega3, grăsimi cunoscute pentru capacitatea lor de a combate inflamațiile – procese dăunătoare care cauzează acneea, îmbătrânirea prematură şi iritațiile. În plus, cercetătorii au descoperit că peştele gras, precum somonul, poate ajuta la reducerea simptomelor psoriazisului şi reduce riscul de cancer de piele. Multă sănătate!



2 thoughts on “Alimente sănătoase

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *