Am decis să facem vacanța în țară și nu am regretat deloc

Foto: Maria Câmpean

Maria Câmpean, Timișoara, jud. Timiș

Dragă revistă și dragi cititori,
În acest an am căzut de acord întreaga familie, să nu mai mergem în străinătate la mare și să vizităm locuri din România, unde nu am ajuns niciodată. Am luat harta în mână și câteva zile am făcut liste cu trasee, care să cuprindă cât mai multe obiective de vizitat.
A fost destul de greu să ne decidem, inițial am vrut să mergem în Maramureș și Bucovina și, eventual, dacă ne mai permitea timpul și în Moldova. Însă nici gând, la îndemnul a câteva cunoștințe, care ne-au sfătuit să mergem la Herculane, am decis să o luăm în acea direcție. Am ajuns pentru prima dată în acea parte a țării și vă spun că nu am avut motive să regretăm. Am tot auzit de apa termală de la Herculane și de beneficiile ei, și eram curioși să vedem cum izvorăște din pământ apa binefăcătoare și să o testăm.
Încă de când am intrat în stațiune, ne-au întâmpinat pe o parte și pe cealaltă o mulțime de pensiuni, vile și hoteluri care de care mai frumoase și impunătoare, cu terase cu mulțimi de flori multicolore. Am ajuns în centrul stațiunii, lângă statuia lui Hercule, am întors mașina și, mergând pe lângă râul Cerna, pe partea dreapta, am zărit o troiță apoi un mic deal și, urcând, am ajuns la Mănăstirea ”Nașterii Maicii Domnului” unde urma să ne cazăm. Acolo este un așezământ de maici, la parter este amenajat un paraclis unde se oficiază zilnic serviciul liturgic, iar la etaj sunt camerele pentru turiști; mănăstirea are în total un număr de 11 camere: 3 cu 3 paturi, 6 cu 2 paturi (cu baie și dușuri comune) și un apartament cu 4 paturi și baie și duș separat.
Costurile de cazare sunt următoarele: camera cu 2 paturi: 50 lei/noapte, camera cu 4 paturi: 70 lei /noapte, apartamentul (4 paturi și baie separată): 100 lei/noapte. Se oferă acces wireless la internet și masa de prânz e inclusă în banii plătiți pe cameră.
În incinta mănăstirii este și un bazin cu apă termală sulfuroasă, la care cei cazați au acces gratuit și, bineînțeles, acces la bucătărie.
Prețurile sunt accesibile și condiții foarte bune de cazare: curățenie, amabilitate din partea maicilor.
Stațiunea Herculane are multe locuri unde îți poți petrece timpul, noi în fiecare zi am mers în diferite locuri. Puteți face o plimbare pe malul râului Cerna și să priviți spre culmile munților ce împrejmuiesc stațiunea. Trageți adânc aer în piept, fiindcă Herculane este cel mai ionizat loc din țară. Se pot face cure cu apă termală sulfuroasă, sunt multe boli care pot fi tratate cu această apă. Noi de două ori pe zi mergeam la izvorul a cărui apă era recomandată pentru tratarea ochilor, conjunctivite etc., sunt recipiente speciale sau se umple un pahar cu apă sau un capac de sticlă și trebuie ținut ochiul deschis în apă, să clipești. Am gustat și din apa pentru tratarea bolilor de stomac, are un gust nu tocmai plăcut din cauza sulfului, dar, la cât e de sănătoasă, merită sacrificiul. În stațiune sunt și câteva ștranduri cu apă termală, prețurile sunt accesibile, 3-5 lei copil sau 10-15 lei adult.
Am fost și la piscina de la 7 izvoare și am intrat și în Grota Haiducilor. Sunt și multe trasee pentru turiștii care vor să ia muntele „la picior”. Într-una dintre zile am mers și până la Orșova și am văzut portul Orșova și, bineînțeles, Dunărea. Ce să vă mai spun? Cred că v-am convins de frumusețiile acestui loc care merită văzute.
Următoarea oprire unde am și înoptat a fost Mănăstirea Tismana, un loc cu adevărat superb. Cel mai mult m-a impresionat splendidul peisaj, pădurile ce împrejmuiau mănăstirea. Nu trebuie să ratați vizitarea acestei mănăstiri, foarte frumoasă de altfel.
A doua zi de dimineață am plecat îndreptându-ne spre Târgu-Jiu și nu am putut să nu ne oprim să facem o plimbare în parcul Constantin Brâncuși din centrul orașului, unde am admirat exponatele marelui sculptor: Poarta Sărutului, Masa Tăcerii și Coloana Fără Sfârșit.
Apoi, am trecut Jiul și ne-am continuat intinerariul turistic. Pentru câteva minute am intrat și în Mănăstirea Polovragi, unde ne-am închinat și la racla cu mai multe moaște ale sfinților. Un loc cu adevărat binecuvântat! Și nu se putea să trecem prin Horezu și să nu oprim să ne achiziționăm câteva farfurii frumos pictate, ca suvenir.
După amiază am ajuns și la Mănăstirea Cozia din județul Vâlcea apoi am trecut pe lângă Olt și am traversat Valea Oltului.
În 20 iulie, bunicul își serbează onomastica, de Sf. Ilie, așa că am vrut să le facem o surpriză bunicilor și spre seară am ajuns și i-am cântat bunicului “La mulți ani”! A fost o surpriză de proporții, nu se așteptau, căci nu i-am anunțat în prealabil că o să ajungem în acea zi la dânșii.
Bunicii locuiesc în imediată apropiere de stațiunea Ocna Sibiului, astfel, câteva zile la rând, am mers în această stațiune balneoclimaterică unde am făcut baie în apa sărată și ne-am dat cu nămol.
Ne-am simțit minunat la bunici în zilele petrecute acolo; ne sunt tare dragi bunicii, dânșii ne iubesc mult și petrecem clipe minunate impreună.
După aproape o lună ne-am întors acasă, în Timișoara. A fost o vacanță foarte reușită, în care am făcut cunoștință cu locuri noi, superbe și oameni plăcuți, ospitalieri.
Vă îndemn să mergeți și voi în aceste locuri, o vacanță în România este de multe ori mai ieftină și mai plăcută