Am zburat cu balonul în Turcia

femeie cu marea
Foto: Irina Murgu

Irina Murgu, Craiova, jud. Dolj
Dragă redacție, Sunt foarte încântată să pot destăinui o călătorie din viața mea, într-o revistă extrem de practică și minunată.
În urmă cu trei ani am primit un extraordinar cadou de la prietenul meu, Ali. Un itinerariu de 12 zile în Turcia. Am fost extrem de fericită să pot vedea frumusețile naturii și țării respective. Pe data de 6 iunie 2010 am sosit în orașul Goreme unde am fost cazați într-un hotel din piatră. Exact. Camerele de piatră arătau neobișnuit, dar extrem de interesante. A doua zi am vizitat Cappadocia, un oraș format din stânci unde cu mii de ani în urmă au locuit oameni. Am mers să vedem „Orașul subteran” (locuințe aflate sub pământ), „Valea Ihlara„ și „Valea porumbeilor”. Acestea ne oferă un superb peisaj de munți de piatră, unde trăiesc un număr foarte mare de porumbei. Următoarea dimineață am mers într-un loc plin de baloane cu aer cald. Am zburat cu balonul și totul era irezistibil de frumos. Când am aterizat am ciocnit un pahar de șampanie și toți am primit câte 2 fotografii împreună cu o diplomă de participare. Am plecat cu autocarul în orașul Konya, după câteva zile, unde am vizitat un muzeu islamic și „Mausoleul lui Rumi”, un foarte mare poet denumit „prințul poeților sufi”. Din Konya am mers în Antalya unde am stat trei zile. Antalya este de vis cu palmierii ei și Marea Egee. Într-o seară ne-am plimbat cu vaporul unde am luat și cina și am avut parte de un spectacol de dans tradițional. La final toată lumea a dansat câteva dintre acele dansuri tradiționale. După cele 3 zile am plecat spre stațiunea Olympus, situată în mijlocul unei păduri și având niște munți superbi. Căbănuțele de lemn erau foarte curate și aveau toate condițiile necesare. Peste tot afară erau hamace și mese înconjurate de perne multicolore. Mâncarea era extraordinar de bună în mijlocul naturii. La câțiva kilometri se afla plaja unde stăteai la soare relaxându-te. Noaptea erau focuri de tabără, cântece la chitară și pe mare vapoarele luminate arătau splendind. Când a trebuit să plecăm la Istanbul pentru a ne întoarce acasă, eram foarte plăcut impresionată de tot ce văzusem. În speranța că am putut să vă încânt cu povestirea mea, vă doresc toate cele bune și multă sănătate!