America este ceva de vis, n-am cuvinte s-o descriu

In America
Foto: Rodica Țimpău

Rodica Țîmpău, Câmpulung Moldovenesc, jud. Suceava

Dragă redacție,
V-am promis în revista Practic-Idei nr. 3/2010 că vă povestesc despre vacanța petrecută în septembrie-octombrie în America și mă țin de cuvânt.
În 6 august 2006, fiind ziua de naștere a soțului, băiatul cel mare din America a vrut neapărat să-i facă o surpriză soțului spunând să mergem să-i facem o vizită. Zis și făcut, în 3-4 săptămâni ne-am făcut pașapoartele, am fost în București după viză și am plecat pentru o lună. Neștiind engleza, am crezut că o să-mi fie greu, dar întâmplarea a fost că pe aeroport în Olanda am cunoscut un domn de la noi din Suceava care locuia în America de 30 de ani și tot în Detroit. Auzindu-ne vorbind românește, bineînțeles că ne-a ajutat la vamă cu traducerea, am stat în avion împreună, așa că ne-am împrietenit. Cât am stat în America l-am vizitat, am fost și la el acasă, i-am cunoscut și soția, ne-a dus într-o duminică la o întâlnire cu românii din Detroit, am fost la o serbare unde era invitată o formație de dansuri din Sibiu.
Cât am stat acolo, în fiecare zi mergeam în alt oraș, în alt parc, erau foarte multe parcuri, am înțeles că Michigan este zona cu cele mai multe parcuri și lacuri.
Am vizitat Chicago, un oraș deosebit, am  fost și în Canada, după cum v-am mai spus, am fost la Cascada Niagara. Întorcându-ne într-o seară târziu din Canada, am fost pe malul lacului ce desparte Canada de America.
Într-una dintre zile am fost în apropiere de Detroit la o fermă unde aveau multe iazuri cu pește, în fiecare iaz era alt fel de pește, la intrare plăteai o taxă și-ți dădea unelte pentru pescuit. Era pește din belșug. În câteva minute îl și prindeai. Noi am prins păstrăv. După aceea mergi la ei, îți cântărește peștele și îl curăță. Erau acolo grătare unde puteai să-l gătești, puteai să-l prepari unde doreai.
În toate parcurile se găseau grătare, mese, scaune ca să poți găti ce vrei. Era peste tot gazon, puteai călca pe el, era foarte frumos îngrijit. Altă dată am mâncat somon la cuptor, prins de băiat, fusese cu prietenii lui la pescuit și a păstrat unul și pentru noi. M-am speriat cât de mare era, avea 80 cm și cântărea 7,5 kg. L-a făcut la cuptor, am mâncat în prima zi cu vecinii lui, apoi încă 2 zile pentru a putea să-l terminăm.
Cât am stat acolo ne-a făcut abonament la o sală de sport pe 7 zile și mergeam în fiecare seară. Puteai să stai cât doreai, făceam sport, înot în bazine foarte curate, mergeam la jacuzzi și saună. În alte zile ne plimbam cu bicicletele pe marginea lacurilor, era trotuar separat pentru bicicliști, dar trebuia să porți cască, altfel erai amendat.
Duminica mergeam la biserică, am fost la biserica ortodoxă greacă. Acolo am rămas foarte impresionați de felul cum am fost primiți. La intrare îți treceai numele și țara de unde vii, într-o carte de vizită iar la sfintele slujbe preotul citea pe toți cei veniți pentru prima dată. Slujba era în greacă și în engleză.  Dintr-o dată ne-am auzit numele Rodica și Adrian Țîmpău – România, ne-am ridicat în picioare, erau în sală aproximativ 300 de persoane, ne-a spus părintele bun venit în America, ne-a întrebat cum ne simțim și băiatul ne traducea, iar când am mers după anafură n-ea spus și el în românește „La mulți ani!“. Ne-am dat seama cât de important e să știi limba engleză. La fel și pe stradă sau prin parcuri, toată lumea te saluta și erai nevoit să știi ceva. Am promis că o să învățăm engleza. Cât am stat acolo am filmat, am făcut poze, am foarte multe, nici nu știu ce să selectez.
Am vizitat Universitatea din Michigan, acolo unde lucrează băiatul. Cu altă ocazie vă trimit fotografii cu alte locuri minunate pe care le-am vizitat.
În încheiere transmit întregului colectiv din redacție cât și cititorilor revistelor Practic-Idei și Practic în bucătărie, multă sănătate, bucurii și voie bună și îi îndemn pe cei care au posibilitatea și ocazia de a vizita America să o facă. Este ceva de vis, nu am cuvinte să vă descriu!