Belgia, o țară a diversității și a gofrelor II

Arhiva personală

Dragi cititori, continuăm articolul început aici.

A doua zi am luat trenul spre Ghent. Probabil că ați auzit despre Bruges, orașul-vedetă al Belgiei. Ghent este asemănător, doar că este mai puțin turistic și mai mic (și, de aceea, preferat de noi). Orașul este presărat cu vechi clădiri, podoabe arhitecturale, de ambele părți ale râului Leie (Lys). Grupul nostru, compus din români care locuiesc în Irlanda, Olanda, Belgia și România, s-a plimbat de-a lungul străzii principale timp de câteva ore. Am făcut apoi un popas la Gravensteen, un castel construit în 1180 și renovat în 1885. Intrarea a fost 10 euro pentru studenți și 20 pentru ceilalți, dar a meritat. Castelul, păstrat aproape în întregime, este situat pe marginea râului și înconjurat de grădini înverzite. Ne-am oprit pentru prânz în Piața Centrală, unde era un festival culinar internațional. Fiecare și-a luat de mâncare ce a dorit, din meniul vietnamez, libanez, japonez, african, morocan, nemțesc etc. Ca și în Bruxelles, centrul era plin de turiști, care se bucurau de vremea călduroasă și de vizita în acest orașel pitoresc. După prânz, ne-am aventurat într-o zonă mai ferită a orașului, unde era un „beguinage” – o curte interioara cu mici case în jurul unei mănăstiri, zonă creată pentru măicuțe catolice în Evul Mediu.

Cel pe care l-am vizitat noi se numește O.L.V. Ter Hoyen și datează din 1235. Parte din Patrimoniul UNESCO, această bijuterie arhitecturală este încă folosită pentru rugăciune și meditație. Pe Graffiti Street, am putut admira zeci de metri de artă stradală realizată de artiști din întreaga lume. Am petrecut seara în parcul central, ascultând muzică live și stând de vorbă. Am cumpărat, desigur, magneți din Ghent, iar pe la 10 seara eram înapoi în Bruxelles, cu papaya proaspăt luată de la piața asiatică. Bine odihnită, am plecat duminică dimineața spre centrul orașului, unde m-am mai plimbat pe străduțe și am stat în parc până la prânz, când am luat trenul către aeroport. Mi-a plăcut mult orașul Ghent și vă recomand o vizită de weekend în Belgia, în orașele principale (Bruxelles, Bruges, Ghent). Fiind o țară mică, iar orașele la fel, câteva zile sunt suficiente pentru a vizita tot. Regret ca nu am ajuns și în Amsterdam cu această ocazie, deoarece am aflat ulterior că sunt autobuze frecvente de la Bruxelles și prețul biletului dus-întors este până în 10 euro. Sigur nu voi rata data viitoare!