Două zile în deșertul Sahara (II). Excursia pe cămile

Gabi Iuliana Toma, București

Prima parte a articolului o găsești aici.

Revin cu impresii din deșertul Sahara, de data aceasta vă povestesc despre excursia pe cămile.

Orașul Matmata este relativ mic, cu case mărunte și plafon drept, construite mai mult în pământ pentru a fi mai răcoroase, în care se intră pe niște trepte, cum ar fi la noi în pivniță. Luăm masa la un restaurant de unde practic începe deșertul. În parcare ne așteptau vreo 400 de cămile, rânduite precum taxiurile de la noi, câte 50-60 de animale, unele lângă altele, după firma din care făceau parte. Ni se dau „uniformele” pentru călătoria pe cămilă în deșert. Sunt din pânză, un fel de cămăși universale și pe cap turbane în culoarea grupului (albastru, roșu, galben, alb) în raport de firma ce urma la rând și care deținea cămilele. Cine nu voia să călătorească pe cămile, de regulă oameni mai în vârstă sau supraponderali ori temători, mergeau în deșert cu șarete trase de cai frumos împodobiți cu flori și panglicuțe viu colorate. Un fotograf al firmei ne-a făcut poze de grup, dar a fotografiat și pe fiecare turist pe cămilă, dându-ne pozele la întoarcerea din călătorie, la mic preț. Fotografiile erau puse pe un panou și fiecare doritor o lua pe a lui, dacă dorea.

desertul Sahara
Foto: pixabay.com

Plimbarea pe cămilă dura cam două ore, una prin deșert, printre dunele de nisip și se ajungea la un pâlc de palmieri unde se făcea un popas de 10-15 minute, iar turiștii care se puteau da jos de pe cămilă, se plimbau puțin, sau alții rămâneau pe ea. O cămilă în repaus are o înălțime de cam 1,5 m, în picioare peste 2 m; sunt animale foarte blânde, dar au un muget foarte puternic, chiar înfricoșător. În timpul acelei pauze au venit cu motocicletele și ne-au adus apă sau suc, fiecare ce doream, au apărut și „bandiții” pe cai care au răpit câteva fete mai tinere și după ce le-au plimbat călare, le-au adus la grup, a fost ceva distractiv. După pauză, am plecat înapoi la restaurantul de unde plecaserăm. Mai erau și alte atracții, avioane ușoare, ATV-uri.

La hotel, după ce am mâncat, am făcut baie în piscina termală și am mers la odihnă pentru că a doua zi trebuia să ne trezim la ora 4, la 5 fiind micul dejun și apoi să ne luăm drumul spre oazele de munte.

Continuarea articolului este aici!