Ne-a impresionat stațiunea Slănic Moldova

peisaj din cetate
Foto: Tincuța Călin

Tincuța Călin, com. Fântânele, jud. Suceava

Dragă redacție, Locuiesc la Fântânele, la 30 km de orașul Suceava. Deși punctul meu forte în viață este bucătăria, deși mă ocup și îmi plac foarte mult și florile; totuși m-am hotărât să scriu pentru revista Practic Idei despre călătorii.
Am crescut la țară și în mintea țăranilor nici nu se ridică gândul de a pleca în excursii, cel puțin așa era pe vremea copilăriei mele (sunt născută în anul 1959). La liceu am profitat însă cât s-a putut de banii părinților și am mers în toate excursiile organizate de clasa mea, am mers chiar și pe Transfăgărășan. Apoi m-am căsătorit și am mers într-o scurtă călătorie de nuntă, 4 zile cu trenul în Banat. După care, timp de 17 ani nu am mai călătorit niciunde, deoarece am avut de făcut casă și de crescut 4 copii (3 fete și 1 băiat). În momentul când ne-am cumpărat mașină, s-a stârnit în noi și dorința de excursii. Am luat copiii și am mers pentru prima dată în stațiunea Slănic Moldova, unde am ajuns seara la orele 22 și am crezut cu toții că am ajuns în Las Vegas, așa de frumos era orășelul. Stațiunea este situată într-o depresiune montană, a fost descoperită de austrieci, are multe izvoare naturale, iar aerul este benefic pentru sănătatea plămânilor. Ne-a plăcut foarte mult, ne-am simțit foarte bine și am mai venit de câteva ori aici. Am mai vizitat și alte locuri frumoase din România: Sovata, Covasna, Brașov, Maramureș, Vatra Dornei și Neamț. În județul Neamț sunt multe destinații turistice, dar mă opresc la Cetatea Neamț. Este recent refăcută și este foarte plăcut să urci cam 2.500 m pe jos prin pădurea înaltă, iar sus să admiri o capodoperă a moldovenilor, greu de imaginat cum a fost construită și cu ce eforturi. Este foarte frumoasă România noastră, merită cunoscută, dar anul trecut când mi s-a născut primul nepoțel, am mers în Italia să-l vedem. Deși avea doar 6 săptămâni, copiii au ținut să ne facă o surpriză plăcută și ne-au dus în Franța, la Cannes, unde am putut admira Marea Mediterană în toată splendoarea ei, și La Cote d’Azur, o minunată combinație între munte și mare. Am mulțumit frumos lui Dumnezeu pentru toate frumusețile create pentru noi, oamenii.