Ne-a plăcut mult vacanța petrecută la Cheile Bicazului

Foto: Teodor Crăciun

Teodor Crăciun, București

Dragă cititorule,
Când te gândești la destinația vacanței de vară poți alege țara noastră pentru un sejur de relaxare, sunt atâtea lucruri de văzut…
Anul trecut, eu, soția și fata noastră, Andreea, am ales ca destinație de vacanță Cheile Bicazului, o alegere pe care ar trebui să o facă toți, măcar o dată în viață. Așadar, la mijlocul lunii august, într-o dimineață splendidă, am plecat cu autoturismul propriu din București spre Cheile Bicazului. Înainte cu câteva zile făcusem rezervare la o pensiune din apropierea orașului Bicaz. Am folosit ruta București-Cheia-Brașov, mai puțin aglomerată și mai frumoasă.
În apropiere de Cheile Bicazului se află Lacul Roșu, chiar pe drumul principal. Este cam aglomerat acolo în week-end. Zona Bicaz, Cheile Bicazului și Lacul Roșu este splendidă, munți, pădure, aer curat, apă curgătoare curată și rece, peisaje frumoase. Păcat că drumul în zona aceasta are multe gropi. Când am ajuns la pensiune, ni se făcuse foame și am pus masa sub un nuc mare, pe iarbă. Curtea era destul de mare, plină de verdeață și pomi, în spatele casei curgea un pârâu cu apă limpede. Ziua era cald, însă noaptea se lăsa răcoare.
A doua zi am mers să vedem Lacul Roșu, prima atracție turistică pe listă. Peisajul acolo este magnific. Ca să ajungem lângă lac am trecut prin Cheile Bicazului, un loc unde munții par că se lovesc unii de alții. Locurile sunt superbe aici, natura este sălbatică, plină de surprize, ai ce vedea urcând pe munte: capre sălbatice, peșteri, ape curgătoare, păstrăvărie. Pe  Lacul Roșu poți face o plimbare cu barca o jumătate de oră, însă este destul timp ca să admiri tot lacul, de la un capăt la altul. Istoria lacului, formarea lui este interesantă, iar de pe luciul apei se vede altfel peisajul de jur împrejur. Este minunat. De acolo ne-am cumpărat câteva suveniruri. Am colindat și împrejurimile, vizitând mânăstirea Agapia, mânăstirea Neamț, orașul Piatra Neamț, unde se află Turnul lui Ștefan cel Mare și Cetatea Neamț.
Barajul de la Bicaz este impresionant, poți face plimbări cu vaporașul pe lac, iar zona este foarte frumoasă. Am vizitat rezervația de zimbri din județul Neamț, unde erau și alte animale, era o mică grădină zoologică. Au fost și zile cu soare și zile cu nori, a și plouat, dar merită un astfel de sejur în zona aceasta; noi vrem să revenim pe aceste meleaguri anul viitor, când vrem să facem un circuit prin țară.
Pe această cale vă transmitem tuturor multă sănătate, bucurii și voie bună!