Parisul iarna m-a fermecat cu totul

Foto: Maria Moldoveanu

Maria Moldoveanu, Satu Mare
Dragii mei,
Vă prezint Parisul, un loc de vacanță râvnit de toți.
De Crăciun, cumnata mea m-a invitat împreună cu două prietene să sărbătorim Nașterea Domnului în Franța. Pentru a vizita Parisul este bine de știut dinainte ce obiecte turistice vrei să vizitezi. Pentru mine Parisul este orașul iubirii, orașul poveștilor, al luminilor și al îndrăgostiților. Odată ce ai fost în Paris porți amintirea perfecțiunii, pentru că Parisul este capitala frumuseții, de unde poți vedea „la vie en rose”.
Am făcut o croazieră pe Sena, un râu lat pe care-l traversează multe poduri. Pe râu circulă multe vapoare, de pe care poți vedea Turnul Eiffel, Trocadero, Muzeul de Arte Moderne, Muzeul Național D’Orsay, Muzeul Luvru, Cartierul Latin, Academia Franceză. Ca să mergem spre Turnul Eiffel am trecut prin tunelul Maurice care m-a impresionat cu cele 8 benzi și o multitudine de lumini. La Turnul Eiffel am mers seara, când sunt luminile aprinse. Am stat la rând la bilete pentru a putea urca în turn să admirăm panorama Parisului și miile de beculețe ce-l luminează.
Am auzit povestea construirii Turnului. M-am bucurat mult când am aflat că barele de oțel, necesare turnului, au fost aduse chiar din România. La baza turnului puteai cumpăra suveniruri pentru cei dragi, puteai auzi istoria edificiului.
La întoarcere am vrut să mergem pe Champs Elyses, unde nu ne-am săturat să admirăm bulevardul mărginit de pomi în straie de sărbătoare, beteala care curgea sub forma fulgilor de nea, și jocurile de lumini. Pe stânga și pe dreapta sunt sute de buticuri cu tot felul de suveniruri.
Într-o altă zi, am vizitat Catedrala Notre Dame (vezi foto, unde de la stânga la dreapta: nepotul, Adela și Vasile, prieteni, cumnata Estera, soțul ei, Vasile și eu), o clădire imensă plină de lume, unii oameni ascultau slujba Nașterii Domnului, iar alții, pe două rânduri, mergeau să viziteze interiorul ori la buticuri cu vederi din Catedrală. Am admirat mormântul și piatra Du Cardinal de Beloy Archeveque de Paris, 1802-1808 în Capelle Saint Marcel. Am vizitat Catedrala la Basilique, o catedrală impunătoare, cu mii de vizitatori. Am făcut o fotografie înăuntru lângă staulul unde s-a născut Iisus. Mi-am făcut poză la ieșire cu un arlechin ce stătea nemișcat minute în șir, apoi dansa. La ieșire din Basilică se întindea Piața cu pictori și Aleea cu suveniruri.
În altă zi am vizitat Hotelul Național des Invalides, Biserica Domului unde am admirat un sarcofag cu porfir roșu în care se aflau rămășițele pământești ale lui Napoleon, împărat al Franței. Înăuntru, în curtea bisericii erau alei împrejmuite cu ziduri: aici se refăceau militarii răniți, era Muzeul de Istorie contemporană, Muzeul Militar al Franței.
Apoi a urmat Ziua îndră-gostiților, Valentine’s Day, zi în care este musai să alegi Parisul, un oraș al iubirii, despre care specialiștii spun că își merită pe deplin numele. În această perioadă, de Valentine’s Day, Parisul este Paradisul cumpărăturilor.
M-a impresionat mult acest oraș, dar m-am întors cu dor de casă.