Paște în Maramureș, la cota 1.000 Suior

in Maramures
Foto: Alina Svabic

Alina Svabic, loc. Carei, jud. Satu Mare

Dragi prieteni, aunt o cititoare fidelă a revistelor Practic. Odată cu nașterea băiatului meu, în anul 2000, am început să cumpăr revista Practic Idei și să am o colecție demnă pentru o iubitoare a tot ce înseamnă Practic în jurul meu.
În cele ce urmează vă prezint o „mini-excursie” pe care am făcut-o anul trecut de Paște în mirificul Maramureș. Locuiesc atât de aproape de această zonă tradițional românească încât nu am putut să nu îmi iau familia și să petrec o zi sus la cota 1.000 Suior. Stațiunea Suior se află pe drumul dintre Baia Mare și Sighetu Marmației. La intrare te întâmpină poarta maramureșeană, un simbol arhitectural specific acestei zone. Stațiunea este împărțită în două: Baza Suior și Cota 1.000. La Bază sunt 3 hoteluri: Iza, Mara și Ignis. La cota 1.000 ajungi cu telescaunul. Am așteptat să ne oxigenăm creierii și am stat la coadă la …telescaun. Cocoțați acolo am privit peisajul extraordinar, „călătoria” cu telescaunul a durat cam 20 de minute. Pe crestele munților mai era zăpadă, dar aerul era plăcut, curat. Ajunși la cota 1.000, am văzut în vârful muntelui un îmbietor complex turistic format din: restaurant, cramă, terasă, lac artificial. In prețul telescaunului a intrat și o cafea sau un suc. Bineînțeles că nu ne-am mulțumit cu atât și am servit și mâncare tradițională „moroșenească”. Dar ce mămăligă în straturi fac …e ceva! Ce să mai vorbim, tradiție, artă culinară, peisaj, totul într-un singur cuvânt: Maramureș. Toate construcțiile sunt din lemn masiv, care dau un aer rustic. Am făcut apoi o drumeție pe munte. Ne-am întors cu bateriile încărcate și am coborât cu telescaunul. Dar voiam mai mult. Așa că am trecut și pe la Mogoșa, aproape de Suior, dar la o altitudine mai mică, circa 700 m.  Aici se află Lacul Bodi, un lac de agrement unde ne-am dat cu hidrobicicleta. De asemenea aici este un hotel și malul lacului e foarte fain amenajat. Spre seară ne-am întors acasă cu regretul că am plecat din locurile acelea minunate, dar cu speranța și dorința că vom reveni. E minunat să petreci un Paște în natură, alături de cei dragi. Vă invit cu drag pe toți prietenii practici în minunatul Maramureș.