Practic în bucătărie. Cum ne revenim în formă după excesele de Sărbători

Este greu să te abții de la toate bunătățile de pe masa de Crăciun sau de Revelion. Sarmale, caltaboși, fripturi, salate boeuf, torturi, cozonaci și prăjituri – toate sunt delicioase, dar extrem de periculoase pentru organism, mai ales dacă nu le consumăm cu măsură.

După ce trec sărbătorile este o perioadă propice pentru a-i da o pauză de respiro organismului și a începe o dietă de detoxifiere, care să ne ajute să ne revenim rapid în formă și să redea corpului nostru echilibrul de care are nevoie. Iată câteva sfaturi simple pentru a scăpa rapid și de kilogramele acumulate de sărbători, dar și de toate toxinele acumulate în organism, care ne scad nivelul de energie și ne dau peste cap starea de spirit:

Întărește-ți sistemul imunitar rapid și simplu

Mâncărurile procesate pe care le găsim pe masa de sărbători sunt extrem de bogate în calorii, dar sărace în nutrienți esențiali pentru organismul nostru. Iarna, corpul are cu atât mai multă nevoie de vitamine și nutrienți, pentru a ține la distanță microbii, bacteriile sau virusurile care cauzează gripe sau viroze respiratorii. Dacă vrei să consumi mai multe vitamine, dar nu ești obișnuită să mănânci fructe și legume, cea mai simplă cale pentru a le încorpora în dieta ta zilnică este să îți prepari niște sucuri delicioase, combinând fructele și legumele tale preferate. Acum găsești și astfel de aparate rapide și utile, atât de simplu de folosit încât le pot utiliza și cei mici, cu ajutorul cărora poți prepara fără efort niște sucuri sănătoase, care să îți asigure cantitatea zilnică de vitamine și minerale necesare pentru întărirea sistemului imunitar și a întregului organism.

Începe-ți ziua cu un pahar mare de apă

După o noapte de somn, organismul este deshidratat și are nevoie de apă pentru a se pune în funcțiune. Un pahar mare de apă pe stomacul gol te ajută nu numai să te hidratezi, dar și să îți accelerezi metabolismul, pregătindu-ți stomacul pentru micul dejun. Ai grijă să consumi zilnic, chiar și în timpul iernii, cel puțin doi litri de apă, dacă vrei ca organismul tău să nu mai rețină apă în țesuturi, să elimini mai ușor sarea și toxinele din corp, dar și pentru ca pielea ta să capete un aspect mai luminos și sănătos.

Include alimente alcaline în dieta ta

Alimentele alcaline te ajută să reduci pH-ul din organism, care devine acid după mesele îmbelșugate și poate cauza nu numai probleme de digestie, ci și inflamarea țesuturilor. Din categoria alimentelor alcaline fac parte varza kale, pătrunjelul, perele și lămâile, care te ajută să menții sub control nivelul zahărului din sânge și reglează acizii din stomac. Un organism alcalin este ferit de afecțiuni precum diabetul, nivelul crescut de colesterol în sânge, gastrita sau ulcerul.

Renunță la dulciuri și carbohidrați

În perioada de detoxifiere încearcă să consumi cel puțin trei mese pe zi, astfel încât să nu te înfometezi, dar ai grijă să eviți prăjelile, dulciurile și carbohidrații. Pastele, pâinea, produsele de patiserie, zahărul, alimentele prăjite sau produsele semipreparate trebuie evitate pe parcursul detoxifierii. Înlocuiește-le cu salate, legume, fructe și carne slabă de pui sau pește, iar când simți nevoia să ronțăi ceva încearcă niște semințe de dovleac sau migdale. Aceste semințe sunt bogate în magneziu, un mineral de care corpul este privat pe parcursul iernii, dar de care ai neapărat nevoie, pentru un sistem nervos sănătos.

Consumă alimente bogate în fibre

Alimentele bogate în fibre îți ușurează digestia și sunt sățioase, astfel că le poți consuma cu încredere pe parcursul unei diete. Din categoria aceasta fac parte cerealele integrale, condimentele, ciocolata neagră, semințele de in, semințele de susan, nucile, semințele de floarea soarelui, fasolea, dovleceii, conopida, varza de Bruxelles, broccoli, merele, perele sau bananele. Nutriționiștii recomandă ca aceste alimente să fie introduse treptat în dietă, mai ales dacă nu le consumi în mod obișnuit, astfel încât să previi potențialele probleme gastrointestinale.

 

Sursa foto: Shutterstock/Copyright: Catalin Petolea

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *