Psyllium şi quinoa

www.pixabay.com
www.pixabay.com

Elena Băjănaru, Bucureşti

Dragii mei prieteni,

Eu consum seminţele a două plante deosebite, mai puţin cunoscute, dar care pot fi cultivate uşor şi la noi.

Psyllium plantago ovata are seminţele asemănătoare puţin cu cele ale inului, dar mai plate. Folosesc 1-3 linguriţe de seminţe în 250 ml lichid, puse într-un pahar pentru a se înmuia, apoi mai beau încă 250 ml lichid, pentru ca seminţele să-şi mărească volumul şi efectul să fie cel dorit. Dau saţietate, ajută la controlul greutăţii, au efect antidiareic, reduc colesterolul, constipaţia, bolile cardiovasculare, diabetul, previn cancerul de colon, bolile de stomac, hemoroizii.

Conţin calciu, fier, sodiu, carbohidraţi şi fiind foarte nutritive ajută întreg organismul, dau energie şi vigoare, previn multe efecte neplăcute şi au gust plăcut când le consumi. Quinoa este o plantă exotică, dar îi prieşte clima noastră. Originară din Anzi, incaşii o credeau divină. Este înrudită cu spanacul şi sfecla. Seminţele mici, de culoare alb-gălbui, au o valoare nutritivă foarte ridicată prin conţinutul de fibre, fosfor, magneziu, fier, calciu, care ajută la buna funcţionare a organismului. Quinoa ajută la scăderea în greutate, în afecţiunile stomacului, ficatului, inimii. Aceste seminţe dau savoare mâncărurilor şi sănătate întregului organism.

Puse la încolţit, seminţele de quinoa în aceeaşi zi au germinat. Cele de psyllium încolţesc după câteva zile. Sănătate tuturor!



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *