Sănătatea începe cu hrana

mere spalate
Foto: arhiva Practic-Idei

Felicia Dobrican, Moravița, jud. Timiș

Dragi cititori, dragă redacție,
Vă mulțumesc din suflet pentru premiul acordat (în nr. 10/2010, p. 72) și mă bucur alături de familia mea, de prieteni, că mă aflu printre colaboratorii acestei reviste, care într-adevăr este pentru oameni harnici, și cu sufletul mare, care dau sfaturile și celorlalți care au nevoie, căci oricâte ai ști și ai cunoaște, tot mai e loc pentru ceva nou și tot mai înveți și experimentezi.
Cei ce au grijă de sănătatea lor știu că pentru asta, e nevoie de o alimentație  echilibrată, căci, dacă neglijăm vitaminele din cauză că nu folosim zilnic fructe și legume, riscăm să ne îmbolnăvim. Vă sugerez să luați în serios aceste sfaturi, mai ales că începe sezonul cald, iar fructele și legumele vor fi mai ieftine și mai ușor de găsit.
Morcovul și mărul conțin vitamina A. O legătură de zarzavat de culoare verde (salată, pătrunjel, spanac) asezonate ca salate cu lămâie, e o sursă mare de vitamina C, D și A.
Vitamina B12 care previne anemia crește puterea de concentrare, întărește memoria și echilibrul psihic, are proprietăți energizante. O găsim în carne de vită, porc, ouă, lapte, brânză, rinichi, ficat. B6 o luăm din tărâțe, ficat, soia, varză, ouă, alune mici etc.
Cei ce fumează ar trebui să renunnțe la acest obicei nociv căci o țigară distruge 25-100 mg Vitamina C. Băuturile alcoolice distrug vitaminele B1, B6 și acidul folic. Cafeaua și anticoncepționalele orale cauzează carențe mari de vitamina B6, B12 și vitamina C, acidul folic și taninul conținut în cafea este un agent cancerigen. Un morcov mâncat crud zilnic și o linguriță de ulei de măsline băut înainte de fiecare masă combat bolile de inimă și previn un infarct.
Absența mineralelor, cum ar fi Ca, cupru, Fe, sodiu, magneziu, zinc, potasiu duce la distrugerea sistemului osos. Ele se găsesc în iaurt, ouă, creier, rinichi, varză, conopidă, portocale, lămâie, icre, lapți, pâine neagră, fasole, mazăre, nuci, alune, spanac, urzici, legume uscate, fructe uscate, pește și untură de pește.
Vitamina D o obținem vara prin expunerea la soare, printr-o alimentație cu lactate, pește, sucuri, fructe. Vitaminele din farmacie sunt pilule care ne ajută, dar nu sunt înlocuitori ai hranei zilnice. Lipsa hranei adecvate pune în pericol organismul, nu neglijați acest lucru!
Atenție mare, dragii mei, un corp sănătos aduce și o minte sănătoasă.



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *