Vitamina A, pentru tinerețea pielii

Monica Viericiu

La ce este bună vitamina A? La foarte multe, ea menține sănătatea ochilor, chiar mărește acuitatea vizuală, protejează pielea și mucoasele unor organe, apără corpul de infecții ale rinichilor,  stimulează funcția de reproducere.

Se găsește în foarte multe alimente, cele mai importante surse fiind: ficatul (mai ales cel de pește), carnea de pește, ouăle, laptele, untul, smântâna dar corpul o poate extrage și din alimentele care conțin carotină (provitamina A). Acestea sunt: morcov, ceapă, tomate, usturoi, spanac, lămâi, portocale, caise, ardei, măceșe, grâu, dovleac, pătrunjel, cartof dulce, mazăre, fructe oleaginoase.

Știai că…

… lipsea vitaminei A din organism poate fi trădată de părul uscat, de căderea masivă a părului, de piele descuamată, uscată, de oboseală inexplicabilă ori insomnie, de senzația de ochi uscați?

…un adult are nevoie zilnic de 1,5-2 mg de vitamina A?

…vitamina A ajută la amelioarea și chiar vindecarea ulcerului stomacal sau intestinal, la prevenirea ridurilor și refacerea pielii și este un bun aliat împotriva acneei?

…persoanele care fac sporturi de iarnă (patinaj, schi, hochei) sau de contact gen box, scrimă au nevoie de doze mai mari de vitamina A decât ceilalți oameni?

Foto: Monica Viericiu



Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *